Köszöntelek Pierre Gasly, első és jelenleg egyetlen magyar rajongói oldalán. Az oldalon megismerheted a francia pilótát és karrierjét. Az érdekességek mellett igyekszem elhozni nektek a legfrissebb híreket a Forma-1 ifjú tehetségéről. Kellemes böngészést kívánok: Aria
Pierre Gasly francia Formula-1-es autóversenyző. 1996. február 07-én született a franciaországi Rouen városában. Hat éves korában ismerkedett meg a gokartozás alapjaival. 2017-ben mutatkozott be a Formula-1-ben, a maláj nagydíjon, a Toro Rosso színeiben. 2020. szeptemberében, az olasz nagydíjon szerezte meg első futamgyőzelmét az AlphaTauri pilótájaként. 2021-ben jelent meg első napszemüveg kollekciója. Jelenleg a francia Alpine F1-es csapatát erősíti.
A szabadedzéseket, az időmérőt, a sprintfutamot valamint a futamot is élőben közvetíti az M4Sport.
Világbajnoki Tabella
Az egyéni világbajnokság állása a Qatari Nagydíj után
1. Verstappen (Red Bull) - 491 pont
2. Perez (Red Bull) - 240 pont
3. Hamilton (Mercedes) - 220 pont
4. Sainz (Ferrari) - 183 pont
5. Alonso (Aston Martin) - 183 pont
6. Norris (McLaren) - 169 pont
7. Leclerc (Ferrari)- 166 pont
8. Russel (Mercedes) - 151 pont
9. Piastri (McLaren) - 87 pont 10. Gasly (Alpine) - 56 pont
11. Stroll (Aston Martin) - 53 pont
12. Ocon (Alpine) - 45 pont
13. Albon (Williams) - 27 pont
14. Bottas (Alfa Romeo) - 10 pont
15. Hülkenberg (Haas) - 9 pont
16. Tsunoda (AlphaTauri) - 8 pont
17. Ricciardo (AlphaTauri) - 6 pont
18. Zhou (Alfa Romeo) - 6 pont
19. Magnussen (Haas) - 3 pont
20. Lawson (AlphaTauri) - 2 pont
21. Sargeant (Williams) - 1 pont
22. De Vries (AlphaTauri) - 0 pont
Konstruktőri Világbajnokság állása
A konstruktőri világbajnokság állása a Mexikói Nagydíj után
1. Red Bull - 731 pont
2. Mercedes - 371 pont
3. Ferrari - 349 pont
4. McLaren - 256 pont
5. Aston Martin - 236 pont 6. Alpine - 101 pont
7. Williams - 28 pont
8. AlphaTauri - 16 pont
9. Alfa Romeo - 16 pont
10. Haas - 12 pont
Az oldal nem áll kapcsolatban Pierre Gasly-val, sem menedzserével, sem az Alpine csapat bármely tagjával, sem családjával, sem barátaival. Az oldalt szabadidőmben szerkesztem - leginkább telefonról -. Az oldalnak épp ezért nem tervezek egyenlőre galériát. A képi anyagok elsősorban megosztással kerülnek fel az oldalra. A szöveges információk saját fordítás vagy ötlet és írás. Ami nem saját, ott a forrás minden esetben felvan tüntetve.
Sziasztok!
Az utóbbi időben kevesebb a szabadidőm, így nem tudom naponta hozni a friss híreket, ami megis látszik, teljesen elvagyok maradozva. A jövő hetem még katasztrofális lesz, de utána, ha minden jól alakul, akkor újra naponta tudom hozni a híreket. Az instaképekből csak néhányat pótolok most.
Pierre a napokban is dolgozik, - a héten nem lesz futam-, egyik nap még Monzában volt Charles Leclercel, mindketten a Pirelli gumitesztjén vettek részt.
Az F1 youtube oldalára felkerült egy újabb challenge, amelyben a futamok helyszíneinek egy-egy nevezetes épületét kellett elhelyezniük a világtérképen. A videót itt tudjátok megtekinteni.
Monzai összefoglaló az Alpine youtube oldalán:
Pierre a francia Forbes magazinnak adott interjút, amelyben karrierje fontosabb állomásairól is beszél. A podcastet itt tudjátok végig hallgatni. (Francia nyelvet beszélők előnyben.)
Borzalmasnak írta le az Alpine tempóját Pierre Gasly, akinek esélye sem volt a pontszerzésre Olaszországban. A franciának a stratégiája sem jött be, de a fő gondot az erőforrás gyengesége okozta.
Mindössze egy 15. hely jutott az Alpine-nak Olaszországban, egy olyan súlytalan hétvégén, ahol sem a tempó, sem a stratégia nem állt össze a franciáknak. Már szombaton látni lehetett, hogy erőből nem sokra képes a Gasly vezette alakulat, és ez vasárnap végleg be is bizonyosodott.
Mint ismert, a Renault-motor jelenleg a leggyengébb a Forma-1-ben, ráadásul 2026-ig nem sok jóra számíthat az Alpine, mivel befagyasztották az erőforrásokat, így azzal kell dolgozniuk, amilyük van. A hosszú egyenesekkel tarkított, kevés leszorítóerőt igénylő aszfaltcsíkon pedig nagyjából ennyi telik a franciáktól.
„Rendkívül fájdalmas volt” – értékelte a futamot Gasly. „Rendkívüli módon nem vagyunk versenyképesek a riválisainkhoz képest, és rögtön a szezon elején tudtuk, hogy fájdalmas lesz (ez a verseny). „Egyértelműen nagyon nehéz volt odakint a pályán, és ezt már átéltük (a kvalifikáció során)” – folytatta a francia, aki ennek ellenére is nehezen tette túl magát azon, hogy semmi esélyük nem volt Olaszországban.”
„Tudtuk, hogy nem varászolhatunk egyik napról a másikra, de a pilótafülkéből nézve elég fájdalmas”- folytatta Gasly, aki megpróbálkozott eltérő gumistatégiával előrébb jutni a mezőnyben, ám hiába cserélt korán kereket, ez sem vezetett eredményre.
A francia ugyanakkor biztosra veszi, hogy a kellő motorerő hiánya miatt alakult ennyire rosszul számukra ez a hétvége, az erőforrások befagyasztása miatt pedig aligha lesz jobb a helyzet számukra a későbbiekben.
„Úgy gondoltuk, hogy mindkét autónkkal kipróbálunk valami mást, és ha a biztonsági autó bármelyik pillanatban jönne, akkor Esteban profitálna belőle, én pedig egy későbbi időpontban” – elemezte a stratégiát Gasly.
„De amikor ennyire hiányzik a teljesítményed, akkor maximum kockáztathatsz. Sajnos nincs ebben nagy titok. Amikor versenyképes vagy, minden nagyon egyszerűnek tűnik, amikor nem vagy versenyképes, sokkal nehezebb.”
Az Alpine F1Team még a magyar nagydíj előtt tartott egy gálaestet a Szépművészeti Múzeumban, ahol bemutatták az F1-es autót és a pilótákat is. A szervezők meglepték egy kis hungarikummal a két pilótát, Esteban Ocon és Pierre Gasly is kapott egy-egy névre szóló Tisza cipőt.
Kiábrándítóan szerepelt a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérő edzésén az Alpine csapata, Pierre Gasly pedig azt mondja, számítani lehetett rá, hogy Monzában nem fognak tudni labdába rúgni.
A francia pilóta a 17., míg csapattársa, Esteban Ocon csak a 18. helyen zárt a szombati kvalifikáción – mindez alig egy héttel azt követően, hogy Gasly a 3. helyen ért célba, és dobogóra tudott állni Zandvoortban. Az Alpine autójának viszont egyáltalán nem fekszenek az alacsony leszorítóerőt igénylő pályák, az egyenesekkel teletűzdelt Monzában pedig jobbára esélytelen a francia együttes.
„Bár egész hétvégén elégedett voltam az autó egyensúlyával, sajnos egyszerűen 2 másodperccel lassabbak vagyunk” – mondta Gasly. „Monzába jöhet tudtuk, hogy ez lesz a legkeményebb hétvégénk ezzel az autóval a hosszú egyenesek miatt – és így is lett. Szóval számítottunk arra, hogy kiesünk a Q1-ben – az ember viszont mindig optimista, hogy talán a kemény keverékkel tovább tud menni. Sajnos azonban ez minden, amit nyújtani tudtunk. Nehéz hétvégénk van.
Ami azt illeti, szerintem a kemény gumikkal volt a legrosszabb. Igazán elégedett voltam az autóval a lágy és a közepes keverékkel, de a kemény gumikkal az egyensúly rosszabb lett a kanyarokban. Ha megnézzük a GPS-adatokat, teljesen világos, hol veszítünk időt. A csomagunknak nem fekszik ez a vonalvezetés, ki kell elemeznünk a dolgokat, felül kell vizsgálnunk őket, és jövőre jobb megoldásokkal kell előállnunk.”