Pierre karrierje a család történetét tekintve szinte borítékolható volt. Édesapja Jean-Jacques részéről mindkét nagyszülő gokartozott, nagymamája gokartbajnok is volt. Jean-Jacques rallyban és gokartban is versenyzett, amikor Pierre megszületett.
Pierre karrierje során több kihívásal is szembe nézett.
Hat évesen ismerkedett meg a gokartozás alapjaival, 9 évesen kezdett el versenyezni.
Szülei, Pascale és Jean mindent megtettek, hogy gyermeküket támogassák, annak ellenére, hogy anyagilag nem igazán tudták ezt megtenni.
2009-től nemzetközi szinten versenyzett, 2010-ben 2. lett az Európa bajnokságon. Ekkor karolta fel az FFSA.
Bár az FFSA létrehozott egy francia válogatottat, számukra akadémiát indítottak a Le-Mans bentlakásos iskolában és folyamatos versenyzési lehetőséget biztosítottak a gyerekeknek, de az anyagi fedezetet a szülőknek kellett állnia. Az egész család, de még a nagyszülők is mindent megtettek, hogy Gasly versenyezhessen. Édesanyja tíz évig hajtotta a cégeket, hogy szponzort találjon fia számára. (Egyes hírek szerint még Ugandába is elutazott férjével, de hamar kiderült, hogy ott csak átverésről volt szó).
Pascale évekig személyi asszisztensként tevékenykedett Pierre mellett, és Forma-1-es pályafutásáig ő figyelt arra, hogy eleget tudjon pihenni a teendők és az évi 106 járatos repűlési menetrendje mellett.
Legfőbb mecénása Jean-Mary Demondion, helyi vállalkozó volt.
2011-ben váltott gokartokról formulaautókra, a francia F4-es bajnokságban a harmadik helyen végzett.
2014-ben vette szárnyai alá a Red Bull, és Christian Horner érdekeltségébe tartozó Arden Motorsport pilótája lett.
2015 szeptember 30-án a Red Bull tartalék-és tesztpilótájának nevezte ki.
2017-ben a Team Mugen pilótájaként a japán Super Formula sorozatban indult. A bajnokság második helyén végzett, fél ponttal lemaradva a bajnok Isiura Hiroakitól, úgy, hogy az idényzáró futamot tájfunveszély miatt törölték.
2017. szeptember 26-án a Toro Rosso bejelentette, hogy a maláj nagydíjon lehetőséget kap a Forma-1-ben, Danyiil Kvjat helyén. Az időmérőn a 15. helyen, a versenyen a 14. helyen végzett.
2019-ben Daniel Ricciardo távozása után a Red Bull színeiben indult, de egy negyedik hely felmutatása és Max Verstappen-től való folyamatos gyengébb teljesítménye miatt lecserélték Alexander Albonra. Méltósággal viselte a lefokozását, és bebizonyította, hogy nem hiába van ott a az F1-es mezőnyben. A Toro Rossohóz való visszatérése eredményes volt, a kilencedik rajtkockából indult a futamon. A szezonban négy további pontszerző helyet sikerült megszereznie. Egy kaotikus versenyt követően szerezte meg Formula-1-es pályafutása első dobogós helyét, ugyanis másodikként ért célba. 95 pontot szerzett a szezonban, ami az összesítettben a 7. helyre volt elég. 2020-ban az AlphaTauri versenyzőjeként indult, a szeptemberi olasz nagydíjon állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
2021-ben az Azeri Nagydíjon a harmadik helyen végzett.
2023-ban az Alpine versenyzőjeként láthatjuk.
Forma-1-es pályafutása:
Aktív évei: 2017 -
Rajtszám: 10
Nagydíjak száma: 116
Világbajnoki címek: -
Győzelmek: 1
Dobogós helyezések: 3
Első rajtkocka: -
Leggyorsabb kör: 3
Világbajnoki pontok: 347
Jelenlegi csapata: Alpine (2023-)
Korábbi csapatai: Toro Rosso (2017-2019), Red Bull (2019), AlphaTauri (2020-2022)
Év |
Bajnokság |
Csapat |
Összpontszám |
Helyezés |
2011 |
Francia F4 |
Autosport Academy |
104 |
3. |
2012 |
Formula Renault 2.0 Európa Kupa |
R-Ace GP |
32 |
10. |
Formula Renault 2.0 NEC |
78 |
23 |
2013 |
Formula Renault 2.0 Európa Kupa |
Tech 1 Racing |
195 |
1. |
Formula Renault 2.0 ALPS |
72 |
6. |
Pau Formula Renault 2.0 Trophy |
|
7. |
2014 |
Formula Renault 3.5 |
Arden Motorsport |
192 |
2. |
GP2 |
Caterham Racing |
0 |
29. |
2015 |
Formula-1 |
Red Bull Racing |
Tesztpilóta- |
GP2 |
DAMS |
110 |
8. |
2016 |
Formula-1 |
Red Bull Racing |
Tesztpilóta- |
GP2 |
Prema Racing |
219 |
1. |
2016-2017 |
Formula-E |
Renault e.dams |
18 |
16. |
2017 |
Formula-1 |
Toro Rosso |
0 |
21. |
Super Formula |
Team Mugen |
33 |
2. |
2018 |
Formula-1 |
Toro Rosso |
29 |
15. |
2019 |
Formula-1 |
Red Bull Racing |
95 |
7. |
Toro Rosso |
2020 |
Formula-1 |
AlphaTauri |
75 |
10. |
2021 |
Formula-1 |
AlphaTauri |
110 |
9. |
2022 |
Formula-1 |
AlphaTauri |
23 |
14. |
2023 |
Formula-1 |
Alpine |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|